مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 آذر 1399 ساعت 06:252020-12-14بين الملل

المانیتور| ترکیه بعد از دو سال برای فلسطین اشغالی سفیر تعیین کرد


گفته می شود دولت ترکیه که از سال 2018 و به بهانه بحران نوار غزه و انتقال سفارت آمریکا از تل آویو، سفیر خود از فلسطین اشغالی را فراخوانده بود، بعد از حدود دو سال دوباره برای این منطقه سفیر تعیین کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، در حالی که ترکیه و رژیم صهیونیستی نزدیک به دو سال است سفرای یکدیگر را به دلیل عنصر نامطلوب بودن، اخراج کرده اند، برخی منابع از گرم شدن روابط دو طرف و احتمال بازگشت دوجانبه دیپلمات ها خبر می دهند.

وبگاه المانیتور به نقل از چند منبع مطلع گزارش داد: ترکیه در راستای اقدامات برای عادی سازی روابط با اسراییل و همچنین جهت گرفتن امتیاز از دولت احتمالی جو بایدن در آمریکا، سفیر جدیدی برای اسراییل انتخاب کرده است .

بر اساس این گزارش، افق اُلوتاش دیپلمات 40 ساله ترکیه ای که هم اکنون ریاست مرکز مطالعات استراتژیک در وزارت خارجه ترکیه را برعهده دارد، سفیر جدید ترکیه در فلسطین اشغالی خواهد بود.

اُلوتاش که در رشته های زبان عبری و سیاست های غرب آسیا در دانشگاه قدس اشغالی تحصیل کرده، تا کنون مقالات متعددی درباره تاریخ ادعایی یهودیان در منطقه غرب آسیا نوشته و همچنین در حوزه ایران نیز کارشناس است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

المانیتور| ترکیه بعد از دو سال برای فلسطین اشغالی سفیر تعیین کرد

المانیتور| ترکیه بعد از دو سال برای فلسطین اشغالی سفیر تعیین کرد